Технологии
На Волині проаналізували екологічні виклики для агросектору та освіти
27 октября 2021, Институт Горшенина

Результатом триденної інтенсивної роботи стали схеми та програми втілення в життя екологічних задумів.

 

22-24 жовтня у місті Острог відбулася організаційно-діяльнісна гра, організована Інститутом Горшеніна спільно з Волинською бізнес-школою при Острозькій академії у співробітництві з Представництвом Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні.

Організаційно-діяльнісні ігри  – це ігровий метод аналізу і вирішення складних проблем, які не мають однозначного готового рішення, його прототипів і прецедентів. Тема, над якою працювали в Острозі, була такою: “Екологія Волині. Екологічні виклики для агросектора та освіти”.

 

Упродовж трьох днів чотири команди різних вікових груп, що представляють дві сфери діяльності — освіту та агросектор, працювали над осмисленням екологічних викликів для всієї України й зокрема для регіону Великої Волині. Студенти, діючі фахівці-освітяни, а також представники агросектору з різних куточків регіону об’єдналися задля пошуку нових сенсів та змісту екологічної тематики.

 

Фото: Волинська бізнес-школа

 

Програма та регламент гри передбачали поступовий глибинний аналіз проблематики та визначення позиції кожного з учасників щодо неї, адже на меті заходу була не лише актуалізація екологічного порядку денного, а й особисте занурення усіх присутніх у проєктування.

 

На початку гри команда аграріїв спільно зі студентами представили свої напрацювання щодо впливу екологічного фактора на агросектор регіону. Одночасно з ними команди освітян та студентів готували доповіді щодо нових викликів для освіти, пов’язаних з екологічним впливом.

 

Віцепрезидент Інституту Горшеніна Олексій ЛещенкоФото: Волинська бізнес-школа  Віцепрезидент Інституту Горшеніна Олексій Лещенко

 

Під час спільного обговорення були зафіксовані певні висновки:

 

— екологія та екологічність сьогодні не входять до переліку пріоритетів українців;

 

— багато процесів, спрямованих на екологізацію діяльності, є імітацією задля досягнення різних цілей: прибутку, просування компанії, бізнесу або зміни іміджу;

 

— екологічно відповідальні освіта та агросектор перестануть бути просто концептом тоді, коли в Україні стануть можливими системні зміни.

 

Результатом триденної інтенсивної роботи команд спільно стали схеми та програми втілення в життя екологічних задумів. Зокрема, команди представили доповіді про діяльність аграріїв з урахуванням екологічного фактора та концепцію екологічної освіти.

 

Засновник та директор Волинської бізнес-школи Олексій ГубановФото: Волинська бізнес-школа Засновник та директор Волинської бізнес-школи Олексій Губанов

 

Фото: Волинська бізнес-школа

 

Пряме включення директора Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні Марселя РьотігаФото: Волинська бізнес-школа Пряме включення директора Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні Марселя Рьотіга

 

 

Розуміння, напрацьоване учасниками під час організаційно-діяльнісної гри, важливе для втілення екологічних ініціатив у сфері агробізнесу та освіти в регіоні Великої Волині.

 

Варто зауважити, що регіональний підхід у роботі з таким складним питанням, як екологія, дозволяє учасникам працювати зі зрозумілими для них кейсами та ще у процесі гри проєктувати нові ідеї для своєї професійної діяльності.

 

Фото: Волинська бізнес-школа

 

Організаційно-діяльнісна гра стала продовженням дослідницької діяльності Інституту Горшеніна та Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні щодо екологічної проблематики. Попередньо було проведено всеукраїнське соціологічне дослідження «Екологічні тренди в Україні. Погляд громадян».