
Дослідження проводилось методом телефонного опитування з 24 по 29 листопада 2008 року в 25 обласних центрах України, містах Києві та Севастополі.
Усього, згідно випадкової вибірки, з урахуванням основних соціально-демографічних характеристик населення України, було опитано 1000 респондентів, які репрезентують доросле населення віком від 18 років. Квотами у вибірці були: вік, стать і область, в якій мешкає респондент. Похибка репрезентативності щодо об’єкту дослідження не перевищує +/- 3,4%.
Фінансово-економічна криза змушує українців раціональніше використовувати зароблені гроші. Так, за останні два тижні суттєво збільшилася частка тих українців, які збираються економити на продуктах харчування (з 42% до 53,2%), одязі (з 33,1% до 40,3%), відпустці (з 16,4% до 23,2%) та на розвагах (з 18,1% до 22,2%). Результати опитування свідчать, що українці все більше відчувають на собі прояви кризи; на відміну від результатів опитування двотижневої давнини, свіжі результати свідчать, що українці прагнуть економити навіть на медикаментах (15,7%).
Які наслідки економічної кризи Ви відчуваєте на собі, або членах Вашої родини?
- Підвищення цін – 76,1 %
- Затримки з виплатою зарплати – 18,3%
- Зменшення зарплати – 8,2%
- Звільнення – 7,2 %
- Зупинка роботи підприємства на якому Ви працюєте – 4,0 %
- Перехід на неповний робочий день або тиждень – 4,8 %
- Безоплатна відпустка – 3,3 %
- Доводиться економити – 22,1 %
- Втрата заощаджень – 8,1 %
- Ніяких наслідків не відчуваю – 5,9 %
- Важко сказати/немає відповіді – 2,2 %
На чому ви заощаджуєте?
- На продуктах харчування – 53,2 %
- На комунальних витратах – 10,1 %
- На зв’язку, мобільному зв’язку – 6,2 %
- На транспортних витратах – 8,8 %
- На відпочинку, відпустці – 23,2 %
- На лікуванні, медикаментах – 15,7 %
- На освіті – 1,7 %
- На одязі – 40,3%
- На дозвіллі та розвагах – 22,2 %
- На побутовій техніці – 9,9 %
- Ні на чому не економлю – 8,5 %
- Важко сказати/немає відповіді – 2,2 %
Ви можете завантажити презентацію результатів дослідження в .pdf