Социология, Экономика
Пульс кризи в Україні (дослідження №5)

Дослідження проводилось методом телефонного опитування з 24 по 28 лютого 2009 року.

Згідно випадкової вибірки, з урахуванням основних соціально-демографічних характеристик населення України, було опитано 1000 респондентів,  які репрезентують доросле населення віком від 18 років. Квотами у вибірці були: вік і стать респондента. Похибка репрезентативності щодо обєкту дослідження не перевищує +/- 3,4%.

Суспільство продовжує падати у безодню кризи.

Фінансово-економічна криза поступово набуває хронічних рис, відповідно українське суспільство все більше починає охоплювати песимізм, розгубленість та відчуття безвиході. Так, згідно з результатами опитування, більшість українців (64,7%) характеризують настрій оточуючих як песимістичний, і лише кожен четвертий українець з оптимізмом дивиться у майбутнє.

Не додає оптимізму інфляція, яку відчувають переважна більшість українців, криза на ринку праці, що в цілому позначається на матеріальній впевненості громадян. Так, переважна більшість українців (73,1%) продовжує відчувати на собі наслідки фінансово-економічної кризи у вигляді підвищення цін та необхідності заощаджувати.

Результати опитування демонструють зростання кризових явищ на ринку праці, свідченням чого є масові скорочення, затримка зарплати тощо. Так, за останні чотири місяці відсоток тих, хто стикнувся із затримкою зарплати зріс з 9,6% до 23,5%, а відсоток тих, кого звільнили з роботи зріс, відповідно, з 3,9% до 13,9%. Свідченням того, що фінансово-економічна криза перекинулася зі сфери споживання на ринок праці є динамічне зростання кількості звільнених з роботи українців. Так, за останні чотири місяці відсоток тих, чиї друзі або родичі вже були звільнені внаслідок кризи збільшився  з 33,9% до 56,4%.

Таким чином, подібні явища дозволяють стверджувати, що українське суспільство на сьогоднішній день перебуває у глибокій, затяжній кризі.

У зв’язку із зростанням цін чи відмовились Ви від звичних продуктів на користь більш дешевих?

  • Так, для більшості найменувань – 47,5%
  • Так, для деяких найменувань – 20,8%
  • Ні – 30,1%
  • Важко сказати/немає відповіді – 1,6%

 Чи відчуваєте Ви дефіцит певних товарів?

(можна вказати декілька варіантів відповіді)

  • Продуктів харчування – 18,7%
  • Одягу та обуві – 4,0%
  • Медикаментів – 10,1%
  • Побутової техніки – 1,6%
  • Ніякого дефіциту не відчуваю – 66,1%
  • Інші – 2,3%
  • Важко сказати/немає відповіді – 3,3%

Ви можете завантажити презентацію результатів дослідження в .pdf

Пульс кризи №5

Последнее «Социология»

Социология Третина українців прагне обирати парламент за змішаною системою, кожен десятий – за пропорційною – дослідже
21 февраля 2022, Институт Горшенина
Социология Більшість українців схвалює урядові обмеження цін на газ та товари – дослідження
18 февраля 2022, Институт Горшенина
Социология 71,7% українців вважають, що боєздатність української армії за останні роки покращилась – дослідження Інституту Горшеніна
17 февраля 2022, Институт Горшенина
Общество, Социология Екологія надовго повертається до світового порядку денного, - віцепрезидент Інституту Горшеніна
27 апреля 2021, Институт Горшенина, Алексей Лещенко
Общество, Социология Українцям потрібна екологічна освіта, просвіта та розуміння того, що ми “живемо в борг”, - заступник голови екологічної інспекці
15 апреля 2021, Институт Горшенина
Общество, Социология Ставлення українців до соціал-демократії
Светлана Балюк, Людмила Четвертухина, Наталия Клаунинг
Смотреть все