Дослідження проводилось методом телефонного опитування з 24 по 28 лютого 2009 року.
Згідно випадкової вибірки, з урахуванням основних соціально-демографічних характеристик населення України, було опитано 1000 респондентів, які репрезентують доросле населення віком від 18 років. Квотами у вибірці були: вік і стать респондента. Похибка репрезентативності щодо об’єкту дослідження не перевищує +/- 3,4%.
Суспільство продовжує падати у безодню кризи.
Фінансово-економічна криза поступово набуває хронічних рис, відповідно українське суспільство все більше починає охоплювати песимізм, розгубленість та відчуття безвиході. Так, згідно з результатами опитування, більшість українців (64,7%) характеризують настрій оточуючих як песимістичний, і лише кожен четвертий українець з оптимізмом дивиться у майбутнє.
Не додає оптимізму інфляція, яку відчувають переважна більшість українців, криза на ринку праці, що в цілому позначається на матеріальній впевненості громадян. Так, переважна більшість українців (73,1%) продовжує відчувати на собі наслідки фінансово-економічної кризи у вигляді підвищення цін та необхідності заощаджувати.
Результати опитування демонструють зростання кризових явищ на ринку праці, свідченням чого є масові скорочення, затримка зарплати тощо. Так, за останні чотири місяці відсоток тих, хто стикнувся із затримкою зарплати зріс з 9,6% до 23,5%, а відсоток тих, кого звільнили з роботи зріс, відповідно, з 3,9% до 13,9%. Свідченням того, що фінансово-економічна криза перекинулася зі сфери споживання на ринок праці є динамічне зростання кількості звільнених з роботи українців. Так, за останні чотири місяці відсоток тих, чиї друзі або родичі вже були звільнені внаслідок кризи збільшився з 33,9% до 56,4%.
Таким чином, подібні явища дозволяють стверджувати, що українське суспільство на сьогоднішній день перебуває у глибокій, затяжній кризі.
У зв’язку із зростанням цін чи відмовились Ви від звичних продуктів на користь більш дешевих?
- Так, для більшості найменувань – 47,5%
- Так, для деяких найменувань – 20,8%
- Ні – 30,1%
- Важко сказати/немає відповіді – 1,6%
Чи відчуваєте Ви дефіцит певних товарів?
(можна вказати декілька варіантів відповіді)
- Продуктів харчування – 18,7%
- Одягу та обуві – 4,0%
- Медикаментів – 10,1%
- Побутової техніки – 1,6%
- Ніякого дефіциту не відчуваю – 66,1%
- Інші – 2,3%
- Важко сказати/немає відповіді – 3,3%
Ви можете завантажити презентацію результатів дослідження в .pdf